Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.powiatostrowmaz.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • W części publikowanych dokumentów PDF brak jest warstwy tekstowej. (powód: Ilość dokumentów PDF publikowanych z ostatnich 16 lat)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Stronę www.bip.powiatostrowmaz.pl przetestowano za pomocą własnego narzędzia do oceny strony: Asystent WCAG 2.1, Z samooceny i testu wynika, że strona www.bip.powiatostrowmaz.pl spełnia wymagania w stosunku 46/49 co do badanych parametrów.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Ewa Suchcicka

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostepności cyfrowej stron intrnetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

.ul. 3 maja 68 Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony ul. 3 Maja i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

ul. 3 Maja 51

Do budynku prowadzą dwa wejścia, główne od ul. 3 Maja oraz pomocnicze od strony parkingu przy ul. Partyzantów. Wejście główne zlokalizowane na poziomie chodnika, natomiast za wejściem w holu głównym znajdują się schody o 2-óch stopniach. Do wejścia pomocniczego prowadzą schody zewnętrzne. Na chwilę obecną przy wejściach nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach. Interesanci, którzy nie mogą wejść do budynku obsługiwani są w budynku przy ul. 3 Maja 68 po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby telefonicznie pod numerami: geodezja 29-645-71-30, 29-645-71-31, środowisko, geologia i leśnictwo 29-645-71-32, oświata 29-645-71-33, budownictwo 29-645-71-34.

ul. Widnichowska 20

Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony parkingu przy ul. Widnichowskiej i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

ul. Brokowska 37

Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony parkingu przy ul. Brokowskiej, do wejścia prowadzą schody. Przy budynku znajduje się winda podnosząca na poziom parteru.

Do interesanta, który nie może wejść do budynku wychodzi pracownik po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby telefonicznie pod numerami: 29-645-71-60, 29-645-71-61.

ul. B. Prusa 3/11

Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. B.Prusa. Do drzwi wejściowych do lokalu prowadzą schody, wejście ze spocznika. Na chwilę obecną przy wejściu nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących.

Do interesanta, który nie może wejść do lokalu wychodzi pracownik po zgłoszeniu takiej potrzeby przez domofon lub telefonicznie pod numerem: 29-645-71-95.

Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej Zespół Szkół Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej, ul. Rubinkowskiego 8

Pomieszczenie znajduje się na parterze. Wejście główne do budynku zlokalizowane na poziomie chodnika. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Między poczekalnią a pomieszczeniem znajduje się jeden stopień. Brak urządzeń do pokonania różnicy poziomów. Interesanta, który nie może wejść do pomieszczenia adwokat przyjmuje w poczekalni.

Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej Zespół Szkół im. St. Staszica w Małkini Górnej, ul. Nurska 150

Pomieszczenie znajduje się na parterze. Wejście główne do budynku zlokalizowane na poziomie chodnika. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Brak barier architektonicznych pomiędzy wejściem a pomieszczeniem.

Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2

Pomieszczenie znajduje się na pierwszym piętrze. Budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada pochylnię przeznaczoną dla osób ze szczególnymi potrzebami. Szerokość drzwi wejściowych dostosowana jest do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Możliwość obsługi interesanta, który nie może wejść pierwsze piętro, w dodatkowym pomieszczeniu na parterze.

Dostosowanie korytarzy

.ul. 3 maja 68 Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

ul. 3 Maja 51

W budynku nie ma toalety przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

ul. Widnichowska 20

W budynku znajduje się toaleta przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

ul. Brokowska 37

W budynku nie ma toalety przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

Dostosowanie schodów

ul. 3 Maja 68

W holu głównym pomiędzy wejściem a punktem obsługi interesanta znajdują się schody o 3-ech stopniach. Do pokonania różnicy poziomów służy rozkładana pochylnia znajdująca się na wyposażeniu budynku.

ul. 3 Maja 51

Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach.

Schody wewnętrzne dostępne są z holu głównego. 

ul. Widnichowska 20

Wszystkie pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na jednej kondygnacji. Dostęp do punktu obsługi interesanta bez barier architektonicznych.

ul. Brokowska 37

Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach. Schody wewnętrzne dostępne są z holu głównego.

ul. B. Prusa 3/11

Do drzwi wejściowych do lokalu prowadzą schody, wejście ze spocznika. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na jednym poziomie. 

Dostosowanie wind

ul. 3 Maja 68

Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na trzech kondygnacjach, na które dotrzeć można windą dostępną z holu głównego, dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Winda wyposażona jest w przyciski sterujące opisane pismem Braille’a.

ul. 3 Maja 51

Na chwilę obecną przy wejściach nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących.  Budynek nie posiada windy.

ul. Widnichowska 20

Budynek posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych.

ul. Brokowska 37

 Przy budynku znajduje się winda podnosząca na poziom parteru. Budynek nie posiada windy.wewnętrznej

ul. B. Prusa 3/11

Na chwilę obecną przy wejściu nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących.

Dostępność pochylni

ul. 3 Maja 68

Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony ul. 3 Maja i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych

Wewnątrz do pokonania różnicy poziomów służy rozkładana pochylnia znajdująca się na wyposażeniu budynku.

ul. 3 Maja 51

Na chwilę obecną przy wejściach nie ma pochylni

ul. Widnichowska 20

Budynek posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych.

ul. Brokowska 37

Na chwilę obecną przy wejściach nie ma pochylni

ul. B. Prusa 3/11

Na chwilę obecną przy wejściu nie ma pochylni.

Dostosowanie parkingów

ul. 3 Maja 68

Oznakowane miejsce parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne znajduje się przed wejściem głównym do budynku. 

ul. 3 Maja 51

Przed budynkiem znajduje się nowo wybudowany parking, na którym planowane jest oznaczenie miejsc parkingowych dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Najbliższe oznakowane miejsce parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne znajduje się przed budynkiem po przeciwnej stronie ulicy 3 Maja.

ul. Widnichowska 20

Przy wejściu znajdują się 2 oznakowane miejsca parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne.

ul. Brokowska 37

Przed budynkiem znajduje się nowo wybudowany parking, na którym planowane jest oznaczenie miejsc parkingowych dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. 

ul. B. Prusa 3/11

Brak miejsc parkingowych dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do wszystkich budynków Starostwa z towarzyszącym psem asystującym.

Zdjęcia dostępności architektonicznej

Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony ul. 3 Maja i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony ul. 3 Maja i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Punkt przyjęcia interesantów - ul. 3 Maja 68
Łazienka przystosowana dla niepełnosprawnych - ul. 3 Maja 68
Winda - ul. 3 Maja 68
Wejście do budynku - ul. 3 Maja 68
Wejście do budynku - ul. Prusa 3
Schody do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej - ul. Prusa 3/11
Wejście do budynku - ul. Widnichowska 20
Wejście do budynku - ul. Widnichowska 20 - pochylnia
Punkt obsługi interesantów - ul. Widnichowska 20
Wejście do budynku - ul. 3 Maja 51
Drugie wejście do budynku przy ul. 3 Maja 68 od strony ul. Partyzantów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Na chwilę obecną we wszystkich budynkach Starostwa nie ma informacji głosowej.

Dostępność pętli indukcyjnych

Na chwilę obecną we wszystkich budynkach Starostwa nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoba uprawniona w kontaktach ze Starostwem Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej może korzystać również z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do: - pośrednictwa tłumacza PJM - polskiego języka migowego, - pośrednictwa tłumacza SJM - systemu językowo - migowego, - tłumacza przewodnika, nazwanego w ustawie tłumaczem SKOGN W sprawach urzędowych wymagających osobistej obecności osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 stycznia 2021 02:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Malinowski
Ilość wyświetleń: 2279
21 kwietnia 2022 11:10 (Łukasz Bieniek) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2021 14:31 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2021 14:21 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.