![]() |
![]() |
![]() |
KARTA INFORMACYJNA PORADNICTWA
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE |
|
---|---|
Opis usługi |
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.
|
Kto może skorzystać
|
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady, w tym osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku (pomoc de minimis). Osoba uprawniona przed uzyskaniem pomocy składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługuje również osobie chcącej dokonać zgłoszenia naruszenia prawa w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. W przypadku sygnalistów nie ma zastosowania wymóg składania pisemnego oświadczenia potwierdzającego, że dana osoba nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego beneficjent nie jest zobowiązany do składania ww. oświadczenia, a osoba fizyczna – przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
|
Forma zapisu
|
Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr (29) 648 11 44 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. Istnieje również możliwość samodzielnego zapisu umówienia wizyty w celu uzyskania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punkcie działającym na terenie powiatu ostrowskiego. Dokonanie zapisu możliwe jest za pomocą strony internetowej: https://zapisy-np.ms.gov.pl |
Inne informacje
|
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów. W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. |
aaaaa
Jednostka prowadząca |
adres |
dni i godziny dyżurów |
telefon |
---|---|---|---|
Zespół Szkół Nr 1 |
ul. Rubinkowskiego 8
|
pon. – pt. godz. 08.00 - 12.00 |
(29) 648 11 44 |
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE v20250221
v20250221
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025