Lista zawiera dane jednostek nieodpłatnego poradnictwa uporządkowane według tematyki poradnictwa, w tym jednostek publicznych, jednostek niepublicznych działających na zlecenie oraz jednostek prowadzących działalność pożytku publicznego działających na zlecenie, którym powierzono zadania z zakresu poradnictwa specjalistycznego na podstawie odrębnych przepisów. Dane obejmują informacje o nazwie jednostek, zakresie poradnictwa, adresach
i danych kontaktowych, w tym o stronach internetowych i numerach telefonicznych, dniach i godzinach działalności oraz kryteriach dostępu do usługi.
Na poniższym wykazie ujęto także krajowe infolinie tematyczne, które są ogólnodostępne. Niniejsza Lista sporządzona została na podstawie art. 8a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA v20250221
CZĘŚĆ I w zakresie poradnictwa:
CZĘŚĆ II: NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA i NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
ZAPISY na wizyty pod numerem telefonu: (29) 648 11 44 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
Istnieje możliwość samodzielnego zapisu umówienia wizyty w celu uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej, mediacji, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach działających na terenie powiatu ostrowskiego.
Dokonanie zapisu możliwe jest za pomocą strony internetowej: https://zapisy-np.ms.gov.pl/
Z porad może skorzystać:
Porady udzielane są osobiście w wyznaczonych punktach. Wyjątek od zasady udzielania porad osobiście stanowi obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego, stan epidemii albo wprowadzenie stanu nadzwyczajnego. W takich przypadkach pomoc ta może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu.
Jeżeli osoba uprawniona jest osobą ze znaczną niepełnosprawnością ruchową i nie może stawić się w punkcie lub osobą doświadczającą trudności w komunikowaniu się może uzyskać nieodpłatną pomoc także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, niezależnie od tego, czy obowiązuje obecnie stan zagrożenia epidemicznego albo stan epidemii lub został wprowadzony stan nadzwyczajny. Oznacza to, że taka osoba może uzyskać pomoc przez telefon lub za pośrednictwem korespondencji elektronicznej. Osoba uprawniona charakteryzująca się wymienionymi powyżej szczególnymi potrzebami może także poprosić aby porada odbyła się w miejscu jej zamieszkania (wizytę domową) lub w innym, bardziej przystosowanym miejscu. Osoba uprawniona może także poprosić o zorganizowanie pomocy tłumacza migowego. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów.
v20250221
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025