Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej.
Data publikacji strony internetowej 2003-06-10
Data ostatniej istotnej aktualizacji 2021-01-04
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Strona www.bip.powiatostrowmaz.pl posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-22.
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia 2021-03-31.
Stronę www.bip.powiatostrowmaz.pl przetestowano za pomocą własnego narzędzia do oceny strony Asystent WCAG 2.1, Z samooceny i testu wynika, że strona www.bip.powiatostrowmaz.pl spełnia wymagania w stosunku 46/49 co do badanych parametrów.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Suchcicka, starostwo@powiatostrowmaz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 29 645 71 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostepności cyfrowej stron intrnetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Zgodnie z art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej udostępnia osobom uprawnionym, tj. osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, następujące środki wspierające komunikowanie się
W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostepności cyfrowej stron intrnetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl
ul. 3 Maja 68
Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony ul. 3 Maja i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W holu głównym pomiędzy wejściem a punktem obsługi interesanta znajdują się schody o 3-ech stopniach. Do pokonania różnicy poziomów służy rozkładana pochylnia znajdująca się na wyposażeniu budynku. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na trzech kondygnacjach, na które dotrzeć można windą dostępną z holu głównego, dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W pokoju nr 1 na parterze wyznaczono punkt obsługi interesantów z problemami ruchowymi, które chcą załatwić sprawę w budynku Starostwa przy ulicy 3 maja 51, ulicy B. Prusa 3/11. Winda wyposażona jest w przyciski sterujące opisane pismem Braille’a. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Oznakowane miejsce parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne znajduje się przed wejściem głównym do budynku. Na chwilę obecną w budynku nie ma informacji głosowej, natomiast w Punkcie Obsługi Interesantów można skorzystać z pętli indukcyjnej. Osoby głuche mogą skorzystać również z usługi tłumaczeń z języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez system wideotłumacza.
ul. 3 Maja 51
Do budynku prowadzą dwa wejścia, główne od ul. 3 Maja oraz pomocnicze od strony parkingu przy ul. Partyzantów. Wejście główne zlokalizowane na poziomie chodnika, natomiast za wejściem w holu głównym znajdują się schody o 2-óch stopniach. Do wejścia pomocniczego prowadzą schody zewnętrzne. Na chwilę obecną przy wejściach nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach.
Schody wewnętrzne dostępne są z holu głównego. Budynek nie posiada windy. W budynku nie ma toalety przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Na chwilę obecną w budynku nie ma informacji głosowej ani pętli indukcyjnych. Przed budynkiem znajduje się nowo wybudowany parking, na którym planowane jest oznaczenie miejsc parkingowych dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Najbliższe oznakowane miejsce parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne znajduje się przed budynkiem po przeciwnej stronie ulicy 3 Maja. Interesanci, którzy nie mogą wejść do budynku obsługiwani są w budynku przy ul. 3 Maja 68 po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby telefonicznie pod numerami geodezja 29-645-71-30, 29-645-71-31, środowisko, geologia i leśnictwo 29-645-71-32, oświata 29-645-71-33, budownictwo 29-645-71-34. W budynku Starostwa na ulicy 3 maja 68, na parterze wyznaczono punkt obsługi interesantów z problemami ruchowymi, które chcą załatwić sprawę w budynku starostwa przy ulicy 3 maja 51, ulicy B. Prusa 3/11.
ul. Widnichowska 20
Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony parkingu przy ul. Widnichowskiej i posiada pochylnię przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu znajdują się 2 oznakowane miejsca parkingowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. Drzwi wejściowe nie posiadają progu a ich szerokość dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wszystkie pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na jednej kondygnacji. Dostęp do punktu obsługi interesanta bez barier architektonicznych. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Na chwilę obecną w budynku nie ma informacji głosowej ani pętli indukcyjnych.
ul. Brokowska 37
Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony parkingu przy ul. Brokowskiej, do wejścia prowadzą schody. Przy budynku znajduje się winda podnosząca na poziom parteru. Budynek nie posiada windy.wewnętrznej.
Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach. Schody wewnętrzne dostępne są z holu głównego. Budynek nie posiada windy. W budynku nie ma toalety przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Na chwilę obecną w budynku nie ma informacji głosowej ani pętli indukcyjnych. Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Do interesanta, który nie może wejść do budynku wychodzi pracownik po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby telefonicznie pod numerami 29-645-71-60, 29-645-71-61.
ul. Prusa 3/11
Wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. B.Prusa. Do drzwi wejściowych do lokalu prowadzą schody, wejście ze spocznika. Na chwilę obecną przy wejściu nie ma pochylni, ani urządzeń podnoszących. Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na jednym poziomie. W lokalu nie ma toalety przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Na chwilę obecną w budynku nie ma informacji głosowej ani pętli indukcyjnych. Brak miejsc parkingowych dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wejścia do budynku z towarzyszącym psem asystującym. Do interesanta, który nie może wejść do lokalu wychodzi pracownik po zgłoszeniu takiej potrzeby przez domofon lub telefonicznie pod numerem 29-645-71-95. W budynku starostwa na ulicy 3 maja 68, na parterze wyznaczono punkt obsługi interesantów z problemami ruchowymi, które chcą załatwić sprawę w budynku Starostwa przy ulicy 3 maja 51, ulicy B. Prusa 3/11.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025