SGL 2
Wnioski przygotowane przy wykorzystaniu e-usług Systemu REJA24 interesant może kierować do dowolnie wybranego przez siebie Organu rejestrującego wykorzystując elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną pod adresem internetowym:
https://interesant.reja24.gov.pl
Aby zapewnić bezpieczeństwo dostępu do usług publicznych Systemu REJA24 interesant musi posługiwać się jednym z trzech prawnie dopuszczonych środków identyfikacji elektronicznej:
albo usługami dostarczanymi przy wykorzystaniu platformy Login.gov.pl:
Wnioski można także złożyć w formie papierowej w Biurze Środowiska, Geologii i Leśnictwa,
ul. 3 Maja 51, 07-300 Ostrów Mazowiecka, pokój nr 13
(czynne od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 16.00),
tel.: (29) 645 71 32
lub
Kancelarii Starostwa Powiatowego, ul. 3 Maja 68,
(czynna od poniedziałku do piątku od godz. 8.00-16.00), tel.: (29) 645 71 00
Wydział Administracyjny
Opłaty dokonuje się z chwilą złożenia wniosku na rachunek
Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej,
nr konta 97 8923 0008 0016 1147 2000 0171
z adnotacją: „Opłata za rejestrację jednostki pływającej”
30 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku
Od decyzji Organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:
Zgodnie z ww. ustawą, obowiązkowej rejestracji podlega:
Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia 1 sierpnia 2020 r.
Obowiązkowi rejestracji nie podlega:
*Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
*Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wnioski, może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
*Dokonując rejestracji jednostki pływającej, która nie posiada numeru identyfikacyjnego ani indywidualnego numeru identyfikacyjnego (INI), Organ rejestrujący nadaje jej indywidualny numer identyfikacyjny (INI), który nie podlega zmianie w okresie istnienia jednostki pływającej.
*Z chwilą zarejestrowania jednostka pływająca uzyskuje polską przynależność.
*Właściciel jednostki pływającej otrzymuje wraz z dokumentem rejestracyjnym unikalny kod umożliwiający wprowadzenie do rejestru informacji.
*W przypadku utraty albo uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego wtórnik tego dokumentu wydaje, na wniosek właściciela Organ rejestrujący. Do wniosku dołącza się oświadczenie zawierające informacje o fakcie i okolicznościach utraty albo uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego.
Ww. oświadczenie, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim
klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o
odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Po zweryfikowaniu kompletności wniosku o rejestrację jednostki pływającej o długości do 24 m Organ rejestrujący wydaje zaświadczenie o złożeniu wniosku o rejestrację (papierowe lub elektroniczne). Właściciel jednostki pływającej może posługiwać się zaświadczeniem do czasu wydania dokumentu rejestracyjnego.
Procedura rejestracji kończy się wydaniem dokumentu rejestracyjnego jednostki pływającej. Odbiór dokumentu może nastąpić jedynie w punkcie rejestracji (dokument nie może być przesłany wnioskodawcy).
Załączniki (druki):
- 1.1. wniosek o rezerwację numeru
- 1.2. wnioskujący
- 1.3. właściciel
- 1.4. właściciel - załącznik
- 1.5. dane jednostki - rezerwacja
- 1.6. oświadczenie - pouczenie
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025