Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

Kod RWA

PZD 4

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
  2. Załączniki: mapa w skali 1: 1000 lub 1:500 z naniesioną lokalizacją reklamy oraz zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów reklamy.
  3. Do składanego wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczeniu dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
    projekt reklamy z naniesionymi wymiarami.
  4. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w wysokości 17,00 zł), zgodnie z cz. IV zał. do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111) 

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Powiatowego Zarząd Dróg w Ostrowi Mazowieckiej,

pokój nr 1, ul. Brokowska 37, 
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00,
tel. /29/ 645 71 62

bądź pocztą na adres:

Powiatowy Zarząd Dróg w Ostrowi Mazowieckiej
ul. Brokowska 37
07-300 Ostrów Mazowiecka
 

Opłaty

Za każdy dzień umieszczenia reklamy w pasie drogowym ustala się stawkę w wysokości:

  • za 1 m2 powierzchni reklamy – 1,50 zł

Opłatę skarbową od pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł należy wnieść:

  • na rachunek Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej,  
    nr konta: 44 8923 0008 0016 7309 2000 0001

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki.

W ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego.

Spawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 

Sposób odbioru dokumentów:
Sekcja Administracyjna pok. Nr 1 lub za pośrednictwem poczty.
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320).
  • Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
  • Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518).
  • Uchwała nr 490/177/2022 Zarządu Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 01.03.2022 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrowi Mazowieckiej do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej w tym wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Zarządu Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ostrołęce, za pośrednictwem Zarządu Powiatu Ostrowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Odwołanie należy złożyć w

Kancelarii Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej,
pokój nr 6 (czynne we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 16.00)

lub wysłać przesyłką pocztową na adres:

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

 

Inne informacje

 

  1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekcji Administracyjnej.
  3. Wydawana jest decyzja.
 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2 sierpnia 2024
Dokument wytworzony przez: Powiatowy Zarząd Dróg
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Nowak Radosław - PZD
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 lutego 2021 19:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Malinowski
Ilość wyświetleń: 388
04 sierpnia 2024 20:36 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
04 sierpnia 2024 20:35 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
04 sierpnia 2024 19:47 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.