Wydział Administracyjny "WA"

Wydziałem Administracyjnym kieruje Sekretarz Powiatu Ewa Suchcicka . 


ul. 3 Maja 68, pokój 13 
Tel.(0-29) 6457100



I.    Wydział Administracyjny prowadzi sprawy organizacyjne, kancelaryjne i gospodarcze Starostwa w tym zadania archiwum zakładowego, sprawy personalne, sprawy informatyczne i ochrony danych osobowych.


II.    Do zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych, kancelaryjnych i gospodarczych należy:


1.    zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, w tym koordynowanie i organizacja:


a.    przepływu informacji,


b.    rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji, w tym prowadzenie centralnych rejestrów:


  - skarg i wniosków,


  - petycji,


c.    udzielania informacji interesantom Starostwa,


d.    opracowywania projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących organizacji pracy oraz funkcjonowania Starostwa,


e.    przygotowywanie koncepcji i rozwiązań organizacyjnych dotyczących działalności Starostwa.


2.    obsługa kancelaryjna Starostwa, w tym:


a.    kierowanie obiegiem dokumentów i pism wpływających do Starostwa, prowadzenie dziennika korespondencji,


b.    obsługa centrali telefonicznej, faksu i poligrafii,


c.    przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Starostwa,


d.    maszynopisanie dla Starosty, Wicestarosty i Sekretarza,


e.    obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty, w tym:


 - prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez kierownictwo Starostwa funkcji reprezentacyjnych,


 - organizowanie przyjęć interesantów oraz osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika,


f.    prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi,


g.    gospodarowanie drukami, formularzami oraz materiałami biurowymi,


h.    zapewnienie informacji wizualnej dla interesantów,


3.    prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,


4.    prowadzenie spraw związanych z publikacją aktów prawa miejscowego i innych w dzienniku urzędowym województwa,


5.    prowadzenie zbiorów:


a.    porozumień w sprawie powierzenia zadań innym jednostkom i przyjętych od innych jednostek,


b.    przepisów prawnych wydanych przez Starostę,


c.    aktów prawa miejscowego i innych, przekazanych do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,


6.    udostępnianie Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego oraz Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego:


a.    do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego,


b.    w postaci elektronicznej do powszechnego wglądu w godzinach pracy urzędu, w miejscu do tego przeznaczonym i powszechnie dostępnym,


7.    prowadzenie ewidencji zbiorów bibliotecznych Starostwa,


8.    prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczenia majątku znajdującego się w dyspozycji Starostwa,


9.    prowadzenie rejestru upoważnień pracowników Starostwa do załatwiania spraw w imieniu Starosty, według projektu przekazanego przez właściwą komórkę organizacyjną,


10.    prowadzenie zbioru upoważnień do wydawania decyzji w imieniu Starosty, do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz pełnomocnictw,


11.    prowadzenie spraw administracyjno - gospodarczych, w tym:


a.    unowocześnianie techniki pracy biurowej,


b.    gospodarka budynkami i lokalami biurowymi znajdującymi się w dyspozycji Starostwa,


c.    prowadzenie spraw związanych z dzierżawą, najmem i użyczaniem lokali znajdujących się w dyspozycji Starostwa,


d.    zabezpieczenie warunków pracy pracowników Starostwa odpowiadających zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy,


e.    zabezpieczenie budynków i mienia ruchomego znajdującego się w dyspozycji Starostwa,


f.    prowadzenie doraźnych remontów i konserwacji urządzeń energetycznych, c.o., wodno- kanalizacyjnych, centrali telefonicznych,


g.    rozliczanie kart drogowych i paliwa,


h.    prowadzenie ksiąg środków trwałych i środków o charakterze wyposażenia,


i.    prowadzenie doraźnych remontów i konserwacji lokali biurowych oraz wyposażenia,


j.    zapewnienie łączności telekomunikacyjnej i obsługi transportowej,


k.    koordynowanie czynności polegających na utrzymywaniu porządku i czystości posesji, pomieszczeń biurowych, sanitarnych i innych pomieszczeń Starostwa oraz wokół obelisku upamiętniającego Powstanie Styczniowe – wykonywanych przez Ostrowską Spółdzielnię Socjalną.


12.    w zakresie zadań realizowanych przez Archiwum:


a.    przyjmowanie akt spraw zakończonych od poszczególnych komórek organizacyjnych,


b.    współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego opracowania dokumentacji i przygotowania akt w celu przekazania do Archiwum,


c.    przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,


d.    inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,


e.    sporządzanie okresowego zestawienia stanu ilościowego zasobu Archiwum, z podziałem na kategorie archiwalne, zgodnie z obowiązującymi wymogami,


f.    udostępnianie akt komórkom organizacyjnym oraz osobom upoważnionym,


g.    przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego oraz współpraca z nim,


h.    nadzorowanie stosowania w Starostwie instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,


13.    realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,


14.    koordynacja czynności związanych z procedurą zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych,


15.    prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych składanych staroście, w tym ich przyjmowanie i przechowywanie.


16.    prowadzenie spraw związanych z udziałem powiatu ostrowskiego w Ostrowskiej Spółdzielni Socjalnej.


III.    Do zadań Wydziału w zakresie spraw personalnych należy:


1.    prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym:


a.    prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa,


b.    prowadzenie akt osobowych kierowników jednostek organizacyjnych, w okresie zatrudnienia na stanowisku ( po zakończeniu zatrudnienia na stanowisku kierownika jednostki akta zwracane są do pracodawcy, tj. właściwej jednostki organizacyjnej),


c.    planowanie i realizacja polityki kadrowej i funduszu wynagrodzeń,


d.    opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej oraz sporządzanie sprawozdań z sytuacji kadrowej,


e.    prowadzenie dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem dyrektorów szkół i placówek oświatowych,


f.    prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Starostwa,


g.    prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń bhp i prowadzenie dokumentacji bhp,


h.    prowadzenie spraw związanych ze stażami pracowniczymi, praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Starostwie,


2.    planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego,


3.    prowadzenie spraw pracowników związanych z realizacją Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,


IV.    Do zadań Wydziału w zakresie spraw informatycznych i ochrony danych osobowych należy:


1.   koordynowanie działań związanych z definiowaniem, opisem, aktualizacją, monitorowaniem oraz usprawnianiem procesów informatycznych Starostwa,


2.    zapewnianie prawidłowej pracy sprzętu komputerowego, infrastruktury sieciowej i oprogramowania,


3.    utrzymanie organizacji systemu teleinformatycznego, w tym elektronicznego obiegu dokumentów,


4.    zapewnienie obsługi podpisu elektronicznego osób uprawnionych do jego posiadania,


5.    obsługa techniczna biuletynu informacji publicznej i strony internetowej starostwa, ePUAP, eDoręczenia,


6.    obsługa techniczna oraz wsparcie informatyczne sesji rady i posiedzeń zarządu,


7.    prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych wynikających z polityk bezpieczeństwa danych i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi, w szczególności:


a.    nadzorowanie opracowania i aktualizacji polityk ochrony danych obowiązujących w starostwie,


b.    podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych,


c.    nadzorowanie stosowanych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym,


d.    bieżące utrzymanie systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych i ich funkcjonowania, zapewniające ich poufność, integralność i dostępność,


e.    zarządzanie systemem komunikacji w sieci komputerowej oraz przesyłanie danych za pośrednictwem urządzeń teletransmisji w sposób zapewniający bezpieczeństwo wymiany danych,


f.    nadzorowanie funkcjonowania mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie informatycznym oraz kontrola dostępu do danych osobowych,


g.    wykonywanie kopii bezpieczeństwa elektronicznych zbiorów danych osobowych oraz ich okresowe sprawdzanie,


h.    zarządzanie indywidualnymi identyfikatorami i hasłami do systemu informatycznego,


i.    prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych,


j.    zapewnienie legalności oprogramowania wykorzystywanego w systemach informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych.


 


v20240829


 

Wydział Administracyjny

Dokumenty

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2 kwietnia 2025
Dokument wytworzony przez: Sekretarz Powiatu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Suchcicka Ewa - Sekretarz Powiatu
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 stycznia 2021 08:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Łukasz Bieniek
Ilość wyświetleń: 1960
02 kwietnia 2025 16:35 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych jednostki.
22 września 2024 15:42 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych jednostki.
22 września 2024 15:36 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych jednostki.