Wydziałem Administracyjnym kieruje Sekretarz Powiatu Ewa Suchcicka .
ul. 3 Maja 68, pokój 13
Tel.(0-29) 6457100
I. Wydział Administracyjny prowadzi sprawy organizacyjne, kancelaryjne i gospodarcze Starostwa w tym zadania archiwum zakładowego, sprawy personalne, sprawy informatyczne i ochrony danych osobowych.
II. Do zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych, kancelaryjnych i gospodarczych należy:
1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, w tym koordynowanie i organizacja:
a. przepływu informacji,
b. rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji, w tym prowadzenie centralnych rejestrów:
- skarg i wniosków,
- petycji,
c. udzielania informacji interesantom Starostwa,
d. opracowywania projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących organizacji pracy oraz funkcjonowania Starostwa,
e. przygotowywanie koncepcji i rozwiązań organizacyjnych dotyczących działalności Starostwa.
2. obsługa kancelaryjna Starostwa, w tym:
a. kierowanie obiegiem dokumentów i pism wpływających do Starostwa, prowadzenie dziennika korespondencji,
b. obsługa centrali telefonicznej, faksu i poligrafii,
c. przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Starostwa,
d. maszynopisanie dla Starosty, Wicestarosty i Sekretarza,
e. obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty, w tym:
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez kierownictwo Starostwa funkcji reprezentacyjnych,
- organizowanie przyjęć interesantów oraz osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika,
f. prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi,
g. gospodarowanie drukami, formularzami oraz materiałami biurowymi,
h. zapewnienie informacji wizualnej dla interesantów,
3. prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zarządczej, kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
4. prowadzenie spraw związanych z publikacją aktów prawa miejscowego i innych w dzienniku urzędowym województwa,
5. prowadzenie zbiorów:
a. porozumień w sprawie powierzenia zadań innym jednostkom i przyjętych od innych jednostek,
b. przepisów prawnych wydanych przez Starostę,
c. aktów prawa miejscowego i innych, przekazanych do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
6. udostępnianie Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego oraz Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego:
a. do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego,
b. w postaci elektronicznej do powszechnego wglądu w godzinach pracy urzędu, w miejscu do tego przeznaczonym i powszechnie dostępnym,
7. prowadzenie ewidencji zbiorów bibliotecznych Starostwa,
8. prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczenia majątku znajdującego się w dyspozycji Starostwa,
9. prowadzenie rejestru upoważnień pracowników Starostwa do załatwiania spraw w imieniu Starosty, według projektu przekazanego przez właściwą komórkę organizacyjną,
10. prowadzenie zbioru upoważnień do wydawania decyzji w imieniu Starosty, do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz pełnomocnictw,
11. prowadzenie spraw administracyjno - gospodarczych, w tym:
a. unowocześnianie techniki pracy biurowej,
b. gospodarka budynkami i lokalami biurowymi znajdującymi się w dyspozycji Starostwa,
c. prowadzenie spraw związanych z dzierżawą, najmem i użyczaniem lokali znajdujących się w dyspozycji Starostwa,
d. zabezpieczenie warunków pracy pracowników Starostwa odpowiadających zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy,
e. zabezpieczenie budynków i mienia ruchomego znajdującego się w dyspozycji Starostwa,
f. prowadzenie doraźnych remontów i konserwacji urządzeń energetycznych, c.o., wodno- kanalizacyjnych, centrali telefonicznych,
g. rozliczanie kart drogowych i paliwa,
h. prowadzenie ksiąg środków trwałych i środków o charakterze wyposażenia,
i. prowadzenie doraźnych remontów i konserwacji lokali biurowych oraz wyposażenia,
j. zapewnienie łączności telekomunikacyjnej i obsługi transportowej,
k. koordynowanie czynności polegających na utrzymywaniu porządku i czystości posesji, pomieszczeń biurowych, sanitarnych i innych pomieszczeń Starostwa oraz wokół obelisku upamiętniającego Powstanie Styczniowe – wykonywanych przez Ostrowską Spółdzielnię Socjalną.
12. w zakresie zadań realizowanych przez Archiwum:
a. przyjmowanie akt spraw zakończonych od poszczególnych komórek organizacyjnych,
b. współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego opracowania dokumentacji i przygotowania akt w celu przekazania do Archiwum,
c. przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
d. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
e. sporządzanie okresowego zestawienia stanu ilościowego zasobu Archiwum, z podziałem na kategorie archiwalne, zgodnie z obowiązującymi wymogami,
f. udostępnianie akt komórkom organizacyjnym oraz osobom upoważnionym,
g. przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego oraz współpraca z nim,
h. nadzorowanie stosowania w Starostwie instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
13. realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
14. koordynacja czynności związanych z procedurą zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych,
15. prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych składanych staroście, w tym ich przyjmowanie i przechowywanie.
16. prowadzenie spraw związanych z udziałem powiatu ostrowskiego w Ostrowskiej Spółdzielni Socjalnej.
III. Do zadań Wydziału w zakresie spraw personalnych należy:
1. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym:
a. prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa,
b. prowadzenie akt osobowych kierowników jednostek organizacyjnych, w okresie zatrudnienia na stanowisku ( po zakończeniu zatrudnienia na stanowisku kierownika jednostki akta zwracane są do pracodawcy, tj. właściwej jednostki organizacyjnej),
c. planowanie i realizacja polityki kadrowej i funduszu wynagrodzeń,
d. opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej oraz sporządzanie sprawozdań z sytuacji kadrowej,
e. prowadzenie dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
f. prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Starostwa,
g. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń bhp i prowadzenie dokumentacji bhp,
h. prowadzenie spraw związanych ze stażami pracowniczymi, praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Starostwie,
2. planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego,
3. prowadzenie spraw pracowników związanych z realizacją Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
IV. Do zadań Wydziału w zakresie spraw informatycznych i ochrony danych osobowych należy:
1. koordynowanie działań związanych z definiowaniem, opisem, aktualizacją, monitorowaniem oraz usprawnianiem procesów informatycznych Starostwa,
2. zapewnianie prawidłowej pracy sprzętu komputerowego, infrastruktury sieciowej i oprogramowania,
3. utrzymanie organizacji systemu teleinformatycznego, w tym elektronicznego obiegu dokumentów,
4. zapewnienie obsługi podpisu elektronicznego osób uprawnionych do jego posiadania,
5. obsługa techniczna biuletynu informacji publicznej i strony internetowej starostwa, ePUAP, eDoręczenia,
6. obsługa techniczna oraz wsparcie informatyczne sesji rady i posiedzeń zarządu,
7. prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych wynikających z polityk bezpieczeństwa danych i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi, w szczególności:
a. nadzorowanie opracowania i aktualizacji polityk ochrony danych obowiązujących w starostwie,
b. podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych,
c. nadzorowanie stosowanych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym,
d. bieżące utrzymanie systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych i ich funkcjonowania, zapewniające ich poufność, integralność i dostępność,
e. zarządzanie systemem komunikacji w sieci komputerowej oraz przesyłanie danych za pośrednictwem urządzeń teletransmisji w sposób zapewniający bezpieczeństwo wymiany danych,
f. nadzorowanie funkcjonowania mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie informatycznym oraz kontrola dostępu do danych osobowych,
g. wykonywanie kopii bezpieczeństwa elektronicznych zbiorów danych osobowych oraz ich okresowe sprawdzanie,
h. zarządzanie indywidualnymi identyfikatorami i hasłami do systemu informatycznego,
i. prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych,
j. zapewnienie legalności oprogramowania wykorzystywanego w systemach informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych.
v20240829
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025