Prawo Jazdy - po raz pierwszy oraz rozszerzenie uprawnień do kierowania pojazdami (uzyskanie profilu kandydata na kierowcę oraz prawa jazdy po egzaminie)

Kod RWA

KTD 3

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej). Załącznik do karty

Zalączniki:

  1. wyraźna aktualna i kolorowa fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm przedstawiająca głowę w pozycji frontalnej
  2. oryginał orzeczenia psychologicznego potwierdzającego brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami o ile jest wymagane,
  3. oryginał orzeczenia lekarskiego potwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, wydanego przez lekarza uprawnionego do badań kierowców,
  4. kserokopia dotychczas posiadanego prawa jazdy (w przypadku rozszerzenia uprawnień do kierowania pojazdami),
  5. osoba niepełnoletnia zgłasza się z rodzicem lub opiekunem prawnym,
  6. dowód tożsamości lub ważna legitymacja szkolna (w przypadku osoby niepełnoletniej)

Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów generowany jest profil Kandydata na Kierowcę dostępny dla ośrodka szkolenia i egzaminowania kierowców w formie elektronicznej. Informację o profilu osoba zainteresowana otrzymuje niezwłocznie jednak nie dłużej niż w ciągu 2 dni.

Do odbioru prawa jazdy należy przedstawić:

  • oryginał dowodu osobistego,
  • dotychczas posiadane prawo jazdy do zwrotu w celu unieważnienia ( w przypadku rozszerzenia uprawnień do kierowania pojazdami).

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji, Transportu i  Dróg Publicznych,

ul. Brokowska 37,

07-300 Ostrów Mazowiecka, 

 tel. (29) 645 71 60, (29) 645 71 61.

Opłaty

opłata - 100,00

 

Opłaty uiszcza  się w Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, ul. Brokowska 37,
kartą w terminalu płatniczym

 

lub wpłatą/przelewem w banku na numer konta.

97 8923 0008 0016 1147 2000 0171 /BS Ostrów Mazowiecka/.
Powiat Ostrowski Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

link -wzory wstępnie przygotowanych druków opłat komunikacyjnych

 


Potwierdzenie opłaty proszę dostarczyć do Starostwa Powiatowego Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych  (może być drogą elektroniczną. 

lub pocztą na adres.

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68,
07-300 Ostrów Mazowiecka

Termin i sposób załatwienia

w przypadku;

  • profilu kandydata na kierowcę – niezwłocznie, najpóźniej w terminie 2 dni od  dnia złożenia kompletnego wniosku,
  • wydania prawa jazdy – czas oczekiwania na dokument wynosi maksymalnie 10 dni. Jest możliwość powiadomienia SMS o odbiorze prawa jazdy.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r.  o kierujących pojazdami ( Dz. U. z 2024 r.  poz. 1210.),
  • Rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. z 2016 r. poz. 231 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)

Tryb odwoławczy

Zarówno od decyzji odmawiającej wydania profilu kandydata na kierowcę jak i od decyzji odmawiającej wydania prawa jazdy przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie składa się osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej, ul.3 Maja 68, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00 lub przesyła pocztą na adres - Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, ul.3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

Inne informacje

Ważne. Po zdaniu egzaminu należy niezwłocznie dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej, Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy. Dostarczenie dowodu wpłaty jest warunkiem wysłania zamówienia na produkcję prawa jazdy do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.

Na stronie internetowej www.kierowca.pwpw.pl  można sprawdzić, czy prawo jazdy jest do odbioru w urzędzie.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 29 maca 2025
Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych „KTD”
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sielecka Agnieszka -KTD
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 stycznia 2021 07:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Łukasz Bieniek
Ilość wyświetleń: 4487
29 marca 2025 21:24 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
29 marca 2025 18:58 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
10 grudnia 2024 16:50 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany