Wpis do prawa jazdy potwierdzający uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego

Kod RWA

KTD 22

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. świadectwo kwalifikacji zawodowej potwierdzające uzyskanie kwalifikacji wstępnej albo świadectwo kwalifikacji zawodowej potwierdzające ukończenie szkolenia okresowego,
  2. orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy  (badania lekarskie są wykonywane przez lekarzy uprawnionych do wykonywania badań profilaktycznych, o których mowa w przepisach Kodeksu pracy, posiadających dodatkowo uprawnienia do przeprowadzania badań lekarskich kandydatów na kierowców na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) zakres badań lekarskich, o których mowa w ust. 1, obejmuje ponadto ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie  drogowym),
  3. orzeczenie psychologiczne stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (badania psychologiczne są wykonywane w zakresie i na zasadach określonych dla kierowców w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie  drogowym),  
  4. wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 na 4,5 cm bez nakrycia głowy, bez ciemnych okularów wykonanej w taki sposób aby ukazywała głowę w pozycji frontalnej,
  5. kserokopia posiadanego prawa jazdy,
  6. dowód tożsamości do wglądu przedstawiony w wydziale pracownikowi merytorycznie odpowiedzialnemu,
  7. dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy.

Miejsce złożenia dokumentów

Wnioski o wpis do prawa jazdy w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, ul. Brokowska 37, od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 – 15.00.
Tel. 29 645 71 60, 29 645 71 61

Opłaty

opłata  - 100,00 zł

 

Opłaty uiszcza  się w Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, ul. Brokowska 37,
kartą w terminalu płatniczym

lub wpłatą/przelewem w banku na numer konta.

97 8923 0008 0016 1147 2000 0171 /BS Ostrów Mazowiecka/.
Powiat Ostrowski Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

link -wzory wstępnie przygotowanych druków opłat komunikacyjnych

 


Potwierdzenie opłaty proszę dostarczyć do Starostwa Powiatowego Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych  (może być drogą elektroniczną. 

·         e-mail starostwo@powiatostrowmaz.pl

·         na platformie eDoreczenia 
Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
AE:PL-19918-64237-VFUEE-31
- https://login.gov.pl/login/ 

·         na platformie ePUAP - https://epuap.gov.pl/

lub pocztą na adres.

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68,
07-300 Ostrów Mazowiecka

Termin i sposób załatwienia

Rozpatrzenie wniosku w terminie 2 dni od otrzymania wymaganych dokumentów.
Wydanie  dokumentu wnioskodawcy w terminie około  14 dni od rozpatrzenia wniosku, po jego wytworzeniu przez producenta –PWPW SA. w  Warszawie i przesłaniu do organu wydającego uprawnienia.       
W sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do 30 dni

Podstawa prawna

  • Ustawa o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1210)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
  • Rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231 ze zm.)
  • Ustawa o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1539)

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie należy złożyć osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej, ul. 3 Maja 68, pok. Nr 7, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00 lub przesłać pocztą na adres - Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, ul.3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka.

 

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
Ze względu na rodzaj papieru użytego do wniosków, wnioski pobiera się w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, ul. Brokowska 37.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 29 maca 2025
Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych „KTD”
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sielecka Agnieszka -KTD
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 stycznia 2021 13:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Łukasz Bieniek
Ilość wyświetleń: 723
29 marca 2025 22:05 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
29 marca 2025 19:15 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.
10 grudnia 2024 16:49 (Krzysztof Malinowski) - Aktualizacja danych sprawy.