Wydawanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Kod RWA

KTD 29

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Zezwolenie, o którym mowa w art. 65, wydaje w drodze decyzji administracyjnej, na pisemny wniosek organizatora imprezy, zwany dalej "wnioskiem", złożony co najmniej na 30 dni przed planowym terminem jej rozpoczęcia, organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
    1. w przypadku dróg różnych kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii;
    2. w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy.
  2. Organizator imprezy przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do:
    1. właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a także
    2. komendanta oddziału Straży Granicznej - jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej, lub
    3. komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej - jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.

Zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Zgodnie z art. 65b ust.3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.  prawo o ruchu drogowym wniosek o wydanie zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny zawiera niżej wskazane informacje i dokumenty:

    1. imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
    2. rodzaj i nazwę imprezy;
    3. informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
    4. informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
    5. wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw;
    6. podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  2. wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
  3. program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
  4. plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3;
  5. zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
  6. pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.

Starosta Ostrowski, wydaje zezwolenie po:

  1. zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej; opinię doręcza się organowi, który o nią wystąpił, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia;
  2. uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Kancelaria Starostwa Powiatowego, ul. 3-go Maja 68, pok. nr 7.
  • Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych ul. Brokowska 37, pokój nr 3.

Dokumenty można składać od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 15:00.

Opłaty

Opłata skarbowa: za wydanie decyzji na wykorzystanie dróg w sposób szczególny – 48 zł.
Wpłat z tytułu opłat skarbowych należy dokonać na nr konta:
Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej:
ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka
nr: 44 8923 0008 0016 7309 2000 0001

Termin i sposób załatwienia

W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca  1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251),

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31.01.2025
Dokument wytworzony przez: Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych „KTD”
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marta Klepacka - KTD
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 stycznia 2025 13:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Zaczkowski
Ilość wyświetleń: 87
31 stycznia 2025 13:44 (Mateusz Zaczkowski) - Aktualizacja danych załącznika.
31 stycznia 2025 13:44 (Mateusz Zaczkowski) - Aktualizacja danych załącznika.
31 stycznia 2025 13:43 (Mateusz Zaczkowski) - Dodanie załącznika.