Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze:
stanowisko ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej i rybactwa śródlądowego w Wydziale Środowiska, Geologii i Leśnictwa
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe w kierunku: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, prawo,
- znajomość przepisów:
- ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 1536 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych,
- ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 883),
- ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 960 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U.
poz. 1311),
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 647 ze zm.) w części dotyczącej gospodarki wodnej i pozwoleń zintegrowanych,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 1691),
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 1684).
- Wymagania dodatkowe:
- staż pracy w administracji publicznej,
- umiejętność posługiwania się uproszczonym planem urządzenia lasu,
- umiejętność posługiwania się mapami i orientacji w terenie,
- znajomość przepisów z zakresu zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych w starostwach powiatowych,
- znajomość ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ochronie danych osobowych, przepisów z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz informacji o środowisku,
- zdolność i skłonność do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- predyspozycje osobiste związane z procesem efektywnego komunikowania się w relacjach z klientami urzędu, przełożonymi i współpracownikami,
- biegła znajomość obsługi komputera, korzystanie z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, edytorów aktów prawnych, programów do obsługi kancelaryjnej.
- Zakres wykonywanych zadań na ww. stanowisku:
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych i ich związków,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu powiatu spółkom wodnym,
- prowadzenie spraw i przygotowywanie decyzji w sprawie tworzenia i likwidacji spółki wodnej w przypadkach określonych ustawa Prawo wodne,
- zatwierdzanie w drodze decyzji statutu spółki wodnej,
- udział w Walnych Zgromadzeniach Delegatów Spółek Wodnych,
- prowadzenie spraw i przygotowywanie decyzji w sprawach wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej przez osoby, które nie są członkami spółki wodnej, a odnoszą korzyści lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wody, dla której ochrony spółka została utworzona,
- udział w odbiorach inwestycyjnych w zakresie melioracji wodnych i innych inwestycji w gospodarce wodnej oraz uczestniczenie w odbiorach robót, na które udzielono dotacji spółkom wodnym z budżetu powiatu ostrowskiego,
- zamieszczanie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie BIP informacji o wszczęciu postepowań w sprawie wydawania pozwoleń wodnoprawnych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”, Zarząd Zlewni w Sokołowie Podlaskim oraz Zarząd Zlewni w Ostrołęce oraz odsyłanie tych informacji,
- przygotowywanie projektów pozwoleń zintegrowanych w części dotyczącej gospodarki wodno – ściekowej,
- przygotowywanie projektów decyzji potwierdzających wygaśnięcie trwałego zarządu wód, gruntów pokrytych wodami oraz pozostałych nieruchomości ustanowionych na rzecz regionalnych zarządów gospodarki wodnej oraz marszałków województw lub ich jednostek organizacyjnych,
- współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym „Wody Polskie” w sprawach gospodarki wodnej,
- wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
- rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
- obsługa systemu REJA24,
- współpraca z Urzędem Morskim w Szczecinie w sprawie rejestracji jednostek pływających,
- prowadzenie rejestrów:
a) wydanych kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
- wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi,
- wnioskowanie do Rady Powiatu w zakresie utworzenia Społecznej Straży Rybackiej albo wyrażenie zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej przez zainteresowane organizacje społeczne oraz uprawnionych do rybactwa,
- prowadzenie spraw związanych z utworzeniem i działalnością Społecznej Straży Rybackiej na terenie powiatu ostrowskiego,
- przygotowywanie projektów zadań do budżetu powiatu w zakresie finansowania gospodarki rybackiej oraz prowadzenie spraw związanych z ich realizacją,
- prowadzenie rozliczenia i ewidencji zakupowanego paliwa przez Społeczna Straż Rybacką,
- opisywanie faktur zakupowanego paliwa przez Społeczna Straż Rybacką,
- przygotowywanie zaświadczeń informujących o objęciu bądź nie działki ewidencyjnej uproszczonym planem urządzenia lasu,
- przygotowywanie sprawozdania z gospodarowania dochodami budżetu powiatu pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych, przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej OŚ – 4p oraz informacji o nadwyżce budżetu powiatu z tytułu opłat i kar środowiskowych podlegającej przekazaniu na rzecz wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
- przygotowywanie sprawozdania OS-29/k – kwestionariusz o kosztach bieżących poniesionych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną,
- przygotowywanie raportu z działania Wydziału,
- przygotowywanie sprawozdania z zamówień publicznych,
- przygotowywanie sprawozdania ze współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- wprowadzanie danych do rejestrów prowadzonych w Wydziale.
- Warunki pracy na stanowisku.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa o pracę zawarta będzie na czas określony do 6-u miesięcy z miesięcznym wynagrodzeniem zasadniczym zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 18/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 4 lipca 2023 r, zmienionego zarządzeniem Nr 31/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 13 grudnia 2023 r., zarządzeniem Nr 12/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 11 marca 2024 r., zarządzeniem Nr 36/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 1 sierpnia 2024 r., zarządzeniem Nr 41/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 30 września 2024 r. oraz zarządzeniem Nr 26/2025 Starosty Ostrowskiego z dnia 2 lipca 2025 r., w wysokości nie mniejszej niż 4780,00 zł brutto. Zatrudnienie dotyczy świadczenia pracy w pełnym wymiarze, tj. 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, w tym przed monitorem ekranowym w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie. Miejsce wykonywania pracy – Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, Wydział Środowiska, Geologii i Leśnictwa, ul. 3 Maja 51.
- Informacje dodatkowe.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6 %.
Osoba wyłoniona w naborze musi posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku. Przed zatrudnieniem kandydat będzie obowiązany do przedłożenia stosownego orzeczenia lekarskiego.
W Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej obowiązuje procedura zgłaszania naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów wprowadzona zarządzeniem Nr 40/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 20 września 2024 r. Procedura jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa, w zakładce „Akty prawa – Zarządzenia Starosty Ostrowskiego”.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy, tj. świadectwa pracy, jeżeli kandydat na stanowisko posiada doświadczenie zawodowe z zakończonymi okresami zatrudnienia; zaświadczenia o zatrudnieniu,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie kandydata dotyczące:
- posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy.
- Składanie dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Starostwa (ul. 3 Maja 68
07-300 Ostrów Mazowiecka, parter – Punkt obsługi interesantów i przyjmowania korespondencji), pocztą na adres Starostwa j.w. lub pocztą elektroniczną na adres: starostwo@powiatostrowmaz.pl (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis zaufany),
- w terminie do dnia 22 grudnia 2025 r. do godz. 9.00 z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej i rybactwa śródlądowego”
- Dokumenty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. 3 Maja 68.
- Ogłoszenie o naborze z aktywnymi dokumentami (kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenie o którym mowa w ust. 6 pkt 6 ), dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w zakładce „Ogłoszenia
i informacje – nabór na wolne stanowiska”.
- Test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna.
Kandydaci na stanowisko, którzy spełnią wymagania formalne zostaną poddani testowi kwalifikacyjnemu w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej (sala konferencyjna - pokój Nr 14, ul. 3 Maja 68, 07 – 300 Ostrów Mazowiecka). Z kandydatami, którzy zaliczą test kwalifikacyjny, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminie testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani przy użyciu danych kontaktowych wskazanych w kwestionariuszu osobowym dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Klauzula obowiązku informacyjnego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
- administratorem danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie jest Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, adres: ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka;
- administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: starostwo@powiatostrowmaz.pl;
- administrator będzie przetwarzał Państwa dane w celu niezbędnym do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej. Dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie są przetwarzane na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. c) oraz 9 ust. 2 lit. b) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
- administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
- mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
-
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych;
- przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko pracy. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak udziału w naborze na wolne stanowisko pracy;
- administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
Starosta /-/ Jerzy Bauer
|