NABÓR NA WOLNE STANOWISKA

Ogłoszenie nabór na wolne stanowisko urzędnicze - stanowisko ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej i rybactwa śródlądowego Wydziale Środowiska, Geologii i Leśnictwa

   

Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej
ul. 3 Maja 68    
07-300 Ostrów Mazowiecka


Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

stanowisko ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej i rybactwa śródlądowego   
w Wydziale Środowiska, Geologii i Leśnictwa  
 


Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne (ocena na podstawie złożonych dokumentów), zostaną poddani ocenie końcowej, tj. testowi kwalifikacyjnemu w celu sprawdzenia wiedzy  i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy, a następnie rozmowie kwalifikacyjnej, w celu weryfikacji informacji zawartych w dokumentach, oceny predyspozycji i umiejętności kandydata na stanowisko pracy.
 


Starosta 
/-/  Jerzy Bauer

 

 

Ostrów Mazowiecka, dnia  11 grudnia 2025 r.

 

Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze:

stanowisko ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej 
i rybactwa śródlądowego   
w Wydziale Środowiska, Geologii i Leśnictwa  

  1. Wymagania niezbędne:
    1. obywatelstwo polskie,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    4. nieposzlakowana opinia,
    5. wykształcenie wyższe w kierunku: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, prawo,
    6. znajomość przepisów:
      • ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 1536 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych,
      • ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 883),
      • ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 960 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. 
        poz. 1311),
      • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 647 ze zm.) w części dotyczącej gospodarki wodnej i pozwoleń zintegrowanych,
      • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2025 r. poz. 1691),
      • ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz. U.  z 2025 r. poz. 1684).
  2. Wymagania dodatkowe: 
    1. staż pracy w administracji publicznej,
    2. umiejętność posługiwania się uproszczonym planem urządzenia lasu,
    3. umiejętność posługiwania się mapami i orientacji w terenie,
    4. znajomość przepisów z zakresu zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych w starostwach powiatowych,
    5. znajomość ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ochronie danych osobowych, przepisów z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz informacji o środowisku,
    6. zdolność i skłonność do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
    7. predyspozycje osobiste związane z procesem efektywnego komunikowania się  w relacjach z klientami urzędu, przełożonymi i współpracownikami,
    8. biegła znajomość obsługi komputera, korzystanie z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, edytorów aktów prawnych, programów do obsługi kancelaryjnej.
  3. Zakres wykonywanych zadań na ww. stanowisku:
    1. sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych i ich związków,
    2. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu powiatu spółkom wodnym,
    3. prowadzenie spraw i przygotowywanie decyzji w sprawie tworzenia i likwidacji spółki wodnej w przypadkach określonych ustawa Prawo wodne,
    4. zatwierdzanie w drodze decyzji statutu spółki wodnej,
    5. udział w Walnych Zgromadzeniach Delegatów Spółek Wodnych,
    6. prowadzenie spraw i przygotowywanie decyzji w sprawach wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej przez osoby, które nie są członkami spółki wodnej, a odnoszą korzyści lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wody, dla której ochrony spółka została utworzona,
    7. udział w odbiorach inwestycyjnych w zakresie melioracji wodnych i innych inwestycji w gospodarce wodnej oraz uczestniczenie w odbiorach robót, na które udzielono dotacji spółkom wodnym z budżetu powiatu ostrowskiego,
    8. zamieszczanie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie BIP informacji o wszczęciu postepowań w sprawie wydawania pozwoleń wodnoprawnych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”, Zarząd Zlewni w Sokołowie Podlaskim oraz Zarząd Zlewni w Ostrołęce oraz odsyłanie tych informacji,
    9. przygotowywanie projektów pozwoleń zintegrowanych w części dotyczącej gospodarki wodno – ściekowej,
    10. przygotowywanie projektów decyzji potwierdzających wygaśnięcie trwałego zarządu wód, gruntów pokrytych wodami oraz pozostałych nieruchomości ustanowionych na rzecz regionalnych zarządów gospodarki wodnej oraz marszałków województw lub ich jednostek organizacyjnych,
    11. współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym „Wody Polskie” w sprawach gospodarki wodnej,
    12. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
    13. rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
    14. obsługa systemu REJA24,
    15. współpraca z Urzędem Morskim w Szczecinie w sprawie rejestracji jednostek pływających,
    16. prowadzenie rejestrów: 
      a) wydanych kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,      
    17. wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi,
    18. wnioskowanie do Rady Powiatu w zakresie utworzenia Społecznej Straży Rybackiej albo wyrażenie zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej przez zainteresowane organizacje społeczne oraz uprawnionych do rybactwa,
    19. prowadzenie spraw związanych z utworzeniem i działalnością Społecznej Straży Rybackiej na terenie powiatu ostrowskiego,
    20. przygotowywanie projektów zadań do budżetu powiatu w zakresie finansowania gospodarki rybackiej oraz prowadzenie spraw związanych z ich realizacją,
    21. prowadzenie rozliczenia i ewidencji zakupowanego paliwa przez Społeczna Straż Rybacką,
    22. opisywanie faktur zakupowanego paliwa przez Społeczna Straż Rybacką,
    23. przygotowywanie zaświadczeń informujących o objęciu bądź nie działki ewidencyjnej       uproszczonym planem urządzenia lasu,
    24. przygotowywanie sprawozdania z gospodarowania dochodami budżetu powiatu pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych, przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej OŚ – 4p oraz informacji o nadwyżce budżetu powiatu z tytułu opłat i kar środowiskowych podlegającej przekazaniu na rzecz wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
    25. przygotowywanie sprawozdania OS-29/k – kwestionariusz o kosztach bieżących poniesionych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną,
    26. przygotowywanie raportu z działania Wydziału,
    27. przygotowywanie sprawozdania z zamówień publicznych,
    28. przygotowywanie sprawozdania ze współpracy z organizacjami pozarządowymi,
    29. wprowadzanie danych do rejestrów prowadzonych w Wydziale.
  4. Warunki pracy na stanowisku. 
    W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa o pracę zawarta będzie na czas określony do 6-u miesięcy z miesięcznym wynagrodzeniem zasadniczym zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 18/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 4 lipca 2023 r, zmienionego zarządzeniem Nr 31/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 13 grudnia 2023 r., zarządzeniem Nr 12/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 11 marca 2024 r., zarządzeniem Nr 36/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 1 sierpnia 2024 r., zarządzeniem Nr 41/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 30 września 2024 r. oraz zarządzeniem Nr 26/2025 Starosty Ostrowskiego z dnia 2 lipca 2025 r., w wysokości nie mniejszej niż 4780,00 zł brutto. 
    Zatrudnienie dotyczy świadczenia pracy w pełnym wymiarze, tj. 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, w tym przed monitorem ekranowym w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie.
    Miejsce wykonywania pracy – Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, Wydział Środowiska, Geologii i Leśnictwa, ul. 3 Maja 51.
  5. Informacje dodatkowe.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej, 
    w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6 %.

    Osoba wyłoniona w naborze  musi posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku. Przed zatrudnieniem kandydat będzie obowiązany 
    do przedłożenia stosownego orzeczenia lekarskiego.

    W Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej obowiązuje procedura zgłaszania naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów wprowadzona zarządzeniem Nr 40/2024 Starosty Ostrowskiego z dnia 20 września 2024 r. Procedura jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa, w zakładce „Akty prawa – Zarządzenia Starosty Ostrowskiego”.
  6. Wymagane dokumenty:
    1. list motywacyjny,
    2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
    3. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy, tj. świadectwa pracy, jeżeli kandydat na stanowisko posiada doświadczenie zawodowe z zakończonymi okresami zatrudnienia; zaświadczenia o zatrudnieniu,
    4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, 
    5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
    6. oświadczenie kandydata dotyczące:
      • posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
      • niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    7. ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy.
  7. Składanie dokumentów:
    1. Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Starostwa (ul. 3 Maja 68 
      07-300 Ostrów Mazowiecka, parter – Punkt obsługi interesantów i przyjmowania korespondencji), pocztą na adres Starostwa  j.w. lub pocztą elektroniczną na adres: starostwo@powiatostrowmaz.pl (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis zaufany),

      - w terminie do dnia  22 grudnia 2025 r. do godz.  9.00 z dopiskiem: 

      „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. rejestracji jednostek pływających, gospodarki wodno – ściekowej i rybactwa śródlądowego”


    2. Dokumenty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. 3 Maja 68.        
    3. Ogłoszenie o naborze z aktywnymi dokumentami (kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenie o którym mowa w ust. 6 pkt 6    ), dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w zakładce „Ogłoszenia 
      i informacje – nabór na wolne stanowiska”.
  8. Test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna.

    Kandydaci na stanowisko, którzy spełnią wymagania formalne zostaną poddani testowi kwalifikacyjnemu w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej (sala konferencyjna - pokój Nr 14, ul. 3 Maja 68, 07 – 300 Ostrów Mazowiecka). Z kandydatami, którzy zaliczą test kwalifikacyjny, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminie testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani przy użyciu danych kontaktowych wskazanych w kwestionariuszu osobowym dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  9. Klauzula obowiązku informacyjnego.
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że: 
    1. administratorem danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie jest Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, adres: ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka;
    2. administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: starostwo@powiatostrowmaz.pl;
    3. administrator będzie przetwarzał Państwa dane w celu niezbędnym do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej. Dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie są przetwarzane na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. c) oraz 9 ust. 2 lit. b) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
    4. dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
    5. administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
    6. mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.


Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:

    1. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji 
      i zakresu działania archiwów zakładowych;
    2. przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
    3. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko pracy. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak udziału w naborze na wolne stanowisko pracy;
    4. administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.

 

Starosta 
/-/  Jerzy Bauer

 

Załączniki

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE - wersja do edycji rtf 52.41 KB rtf Pobierz
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE - wersja do wydruku pdf - 191.7 KB pdf Pobierz

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 11 grudnia 2025
Dokument wytworzony przez: Wydział Administracyjny "WA"
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sumińska Monika - WA
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 grudnia 2025 17:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Malinowski
Ilość wyświetleń: 4
11 grudnia 2025 17:36 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 grudnia 2025 17:27 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych załącznika [20251211_nabor_sgl_-oswiadczenie_do_celow_rekrutacji_-_stanowisko_ds. _rejestracji_jednostek_plywajacych_gospodarki_wodno_-_sciekowej_i_ryba ctwa_srodladowego.pdf]. (Dokument opublikowany)
11 grudnia 2025 17:27 (Krzysztof Malinowski) - Zmiana danych załącznika [20251211_nabor_sgl_-oswiadczenie_do_celow_rekrutacji_-_stanowisko_ds. _rejestracji_jednostek_plywajacych_gospodarki_wodno_-_sciekowej_i_ryba ctwa_srodladowego.docx]. (Dokument opublikowany)