Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze: stanowisko ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, w Wydziale Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- ukończone studia magisterskie lub wyższe studia zawodowe, lub studia podyplomowe na kierunku bezpieczeństwo, obrona cywilna, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo wewnętrzne,
- co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku związanym z bezpieczeństwem lub zarządzaniem kryzysowym,
- znajomość:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz.U. z 2024 r., poz. 107),
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781),
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (j.t. Dz.U. z 2022 r., poz. 902),
- przepisów prawa z obszaru bezpieczeństwa (ustawy i akty wykonawcze), umiejętność ich interpretacji oraz ich wykorzystania do wykonywania zadań, w szczególności:
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 756, ze zm.)
- ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2022 r. poz. 2305, ze zm.),
- ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 1897),
- ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o stanie wyjątkowym (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 1928),
- ustawy z dnia 29 sierpnia 2002 r. o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2022 r. poz. 2091),
- ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (j.t. Dz.U. z 2023 r., poz. 122),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz.U. z 2004 r. Nr 98, poz. 978, ze zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2023 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2023 r., poz. 1569),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz.U. z 2004 r. Nr 219, poz. 2218),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2022 r. w sprawie szkolenia obronnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2348).
- Wymagania dodatkowe:
- dobra znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office, w szczególności w zakresie pracy z aplikacją Word, Excel, PowerPoint,
- mile widziana znajomość Systemu Informatycznego PROMIEŃ,
- mile widziana znajomość Centralnej Aplikacji Raportującej (CAR),
- mile widziana umiejętność posługiwania się systemem łączności radiowej,
- predyspozycje osobowościowe: dokładność, terminowość, samodzielność, sumienność, umiejętność sprawnej organizacji pracy na swoim stanowisku, umiejętność skutecznej komunikacji oraz współpracy w zespole,
- umiejętności w zakresie komunikacji pisemnej, tj. zwięzłego redagowania pism i stosowania przyjętych form i stylu korespondencji oraz języka i treści pism.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku do spraw bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego:
- obsługa administracyjno – biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Ostrowi Mazowieckiej,
- obsługa administracyjno – biurowa Ostrowskiego Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o repatriacji,
- realizacja zadań na rzecz osób represjonowanych i kombatantów,
- realizacja zadań związanych z wydawaniem zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z zagranicy,
- przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
- wykonywanie zadań wynikających z przepisów o rzeczach znalezionych,
- popularyzowanie i upowszechnianie ochrony przeciwpożarowej, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa mieszkańców powiatu oraz spraw obronnych,
- ścisłe przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych,
- realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i spraw obronnych,
- realizacja zadań w zakresie współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- realizacja zadań w zakresie zwierzchnictwa Starosty nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami,
- w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
- tworzenie warunków dla rozwoju kultury fizycznej i turystyki na terenie powiatu,
- organizowanie działalności w dziedzinie sportu, rekreacji ruchowej i turystyki oraz tworzenia odpowiednich warunków dla jej rozwoju,
- przechowywanie i archiwizacja dokumentów na swoim stanowisku pracy zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych, pozostających w związku z zakresem zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych.
- Warunki pracy na stanowisku.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa o pracę zawarta będzie na czas określony do 6-u miesięcy z miesięcznym wynagrodzeniem zasadniczym zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 18/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 4 lipca 2023 r. zmienionego Zarządzeniem Nr 31/2023 Starosty Ostrowskiego z dnia 13 grudnia 2023 r., w wysokości nie niższej niż 4 242,00 zł brutto. Zatrudnienie dotyczy świadczenia pracy w pełnym wymiarze, tj. 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, w tym przed monitorem ekranowym w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie. Miejsce wykonywania pracy – Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, Wydział Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych, ul. 3 Maja 68 (II piętro - budynek z podjazdem dla osób niepełnosprawnych oraz windą).
- Informacje dodatkowe.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6 %. Osoba wyłoniona w naborze musi posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku. Przed zatrudnieniem kandydat będzie obowiązany do przedłożenia stosownego orzeczenia lekarskiego.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, z opisem dotychczasowej działalności zawodowej,
kwestionariusz do pobrania wersja edytowalna- rtf kwestionariusz do pobrania wersja do wydruku - .pdf
- kserokopie świadectw pracy (jeżeli kandydat na stanowisko posiada doświadczenie zawodowe z zakończonymi okresami zatrudnienia) lub zaświadczenia o zatrudnieniu,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie kandydata dotyczące:
- posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
Oświadczenie do celów rekrutacji wersja edytowalna - rtf Oświadczenie do celów rekrutacji wersja do wydruku - .pdf
- ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy.
- Składanie dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Starostwa (ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka, parter - Punkt obsługi interesantów i przyjmowania korespondencji), pocztą na adres Starostwa j.w. lub pocztą elektroniczną na adres: starostwo@powiatostrowmaz.pl (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis zaufany),
w terminie do dnia 19 lutego 2024 r. do godz. 10.00 z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego"
- Dokumenty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. 3 Maja 68.
- Ogłoszenie o naborze z aktywnymi dokumentami (kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenie o którym mowa w ust. 6 pkt 6), dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w zakładce „Ogłoszenia i informacje – nabór na wolne stanowiska”.
- Test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci na stanowisko, którzy spełnią wymagania formalne zostaną poddani testowi kwalifikacyjnemu w Starostwie Powiatowym w Ostrowi Mazowieckiej (sala konferencyjna). Z kandydatami, którzy zaliczą test kwalifikacyjny, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminie testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani przy użyciu danych kontaktowych wskazanych w kwestionariuszu osobowym dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Klauzula obowiązku informacyjnego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
- administratorem danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie jest Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, adres: ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka;
- administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: starostwo@powiatostrowmaz.pl;
- administrator będzie przetwarzał Państwa dane w celu niezbędnym do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej. Dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie są przetwarzane na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. c) oraz 9 ust. 2 lit. b) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
- administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
- mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
-
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko pracy. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak udziału w naborze na wolne stanowisko pracy;
- administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
Starosta /-/ Zbigniew Chrupek
|